Periode
Week 36/37/38, drie weken, de middagen
Studiebelasting
15 uur per week contacturen en 10 uur zelfstudie
Bijdrage aan de competenties
Creatie (1,2,3,4,5,6)
Inhoud
De student formuleert eerst een testament, zoekt in het Rijksmuseum vijf kunstwerken die daarbij horen en maakt aan de hand van die werken een ervaringstentoonstelling op papier uitgewerkt met een hoog presentatievermogen. De student leert formuleren vanuit het hart, iets wat hem persoonlijk aangaat, met oerstem, met noodzaak. Hij krijgt een eerste begrenzing, er moeten kunstwerken getoond worden, hij krijgt een tweede begrenzing, de expositieruimte heeft afmetingen, de gulden snede wordt gehanteerd, en hij moet zijn testament en de werken in een vorm samenbrengen waarbij de toeschouwer het testament van de maker ervaart, het wordt een ervaringstentoonstelling.
Leerdoelen
De student:
- kan naar aanleiding van de opdracht verwoorden wat hem persoonlijk drijft
- doet dit overtuigend en met een hoog presentatievermogen
- kan dit vertalen naar een vorm in een ervaringstentoonstelling in een begrensde de ruimte
Werkvormen
Opdrachten die uitmonden in een presentatie.
Wijze van toetsing
- Een presentatie voor de medestudenten en docenten, sympathisanten,
- Evaluatie in groep met Steven Van Watermeulen en Sven Grooten,
- Evaluatie met Sven per student een op een.
Beoordelingscriteria
Beoordeling van het eindresultaat en het proces van totstandkoming op basis van de competenties.