Periode, duur   
Jaar 2, Semester 2, 5 weken

Studiebelasting    
Contacturen: 32 uur totaal

Bijdrage aan de competenties   
Creërend vermogen, onderzoekend en reflectief vermogen, communicatief vermogen, vermogen tot samenwerken
korte samenvatting van de inhoud   

Inhoud
Studenten DT, TP en OPP krijgen elk een decorontwerp toebedeeld en vormen vervolgens een team met een student van de Theatervormgeving Maastricht. Zij maken in samenspraak met deze student een aanbestedingsplan voor een decoratelier, een planning, een begroting evenals een Productie RI&E. In elk decorontwerp zit tenminste één changement en elk decor wordt getekend en aangepast voor tenminste twee theaters

Concrete leerdoelen    

  1. De student is in staat de essentie van een decorontwerp te beschrijven en onder woorden te brengen (specifieke kwaliteit van het ontwerp, technische complicaties, de problematiek rond de verplaatsing en de omvang).
  2. De student spreekt en verstaat de taal van de verschillende disciplines die betrokken zijn in het proces, te weten: ontwerper, chef-techniek en decorbouwer en –schilder, productieleider.
  3. Het samenwerkende studenten team kan een decorontwerp ‘vertalen’ naar een praktisch uitvoerbaar geheel en uitwerken in tekening, planning en begroting. Het team is, op papier, in staat dit ontwerp te plaatsen in een gegeven theater. Hiertoe neemt het team, in overleg, beslissingen over materialen, maatvoering, constructies, de logistiek en begroting etc.
  4. De studenten zijn in staat samen te werken, kunnen een planning maken voor hun eigen werkzaamheden en deze ook uitvoeren.

Studiemateriaal   
Maquettes

Wijze van toetsing   
Voor de beoordelingscommissie, de studieleiding en de de collega-studenten presenteren en verdedigen de studenten het plan met hun keuzes. Hierna volgt de beoordeling.

Delen