Ochtendrooster: Het trainen van het ambacht; de gereedschapskist van de performer, maar geen doel op zich.

In het ochtendprogramma staan de trainingen centraal:

9.00-10.15      beweging
10.15-11.00    pauze
11.00-13.30    spreken, zingen, liedperfoming, context en research.

De inhoud en didactiek van een vak dicteert de groepsgrootte. Bij beweging zijn de groepen vaak groter. Andere lessen worden in halve groepen gegeven, soms groepjes van 4 à 5, soms individueel. De trainingen worden inhoudelijk (waar mogelijk) afgestemd op het kernproject van het middagprogramma. Hiermee ontstaat voor de student een coherent programma dat docenten aanspoort om de lesinhoud op elkaar af te stemmen.

14.15-17.00 uur middagproject

Woensdag: keuzevakken, zang, muziek, ondernemerschap en theorie

Studenten uit 2e, 3e en 4e jaar volgen individuele zanglessen en keuzevakken om zich te verdiepen zoals: schrijven, compositie, instrument bespelen, extra ensemble zang, solfège, spraak of tekstanalyse. Een student tekent zich in en verplicht zich daarmee tot het volgen van deze lessen.
Tot slot zijn er lessen innovatie &ondernemerschap voor het 2e en 3e jaar die gaan over het opzetten van een gezonde beroepspraktijk. Er worden inspirerende gasten uit de praktijk uitgenodigd, skills getraind die inzicht geven in de eigen waarde(n). Er wordt bewustzijn gecreeerd over hoe het werkveld in elkaar zit en de nieuwste ontwikkelingen en (kunst)vormen worden bestudeerd.Daarnaast komen fondsen, contracten, begrotingen en (auteurs)rechten aan bod en ook de ethische aspecten van het vak worden in heldere casussen met elkaar bediscussieerd.

Delen