Periode, duur
Jaar 2 en 3 in BLOK 3

Studiebelasting
30 uur per week

Bijdrage aan de competenties
Alle competenties.

Inhoud
In deze periode laten we bewust de structuur van het ochtend- en middagrooster los. Daardoor is deze periode een confrontatie met de situatie van na het diploma. Wat doe je als er geen lesstructuur is die de dagen indeelt? Hoe onderhoud je je instrument? Hoe houd je de eigen motor aan de gang?
Er valt veel te leren in niet-artistieke systemen en contexten. De student wordt uitgedaagd om buiten de schoolmuren een eigen project te realiseren. Waar in de wereld wil je wat doen?
Er wordt in dit blok veel gevraagd van de eigen discipline van de student. We reflecteren uitgebreid op de ervaringen die studenten opdoen in het organiseren van een eigen planning.

Leerdoelen
De student:

  • kan zelfstandig zijn dagen indelen en werk organiseren en plannen
  • kan zijn eigen fascinatie en leervraag omzetten in een idee voor een project
  • kan buiten de schoolmuren een project opzetten en realiseren
  • kan contacten leggen buiten de artistieke context
  • kan zijn plan communiceren zowel aan vakgenoten als mensen buiten het vak
  • kan hulp vragen aan de docenten en begeleiders

Werkvormen
Zelfstandig werken
Gesprekken met de docent

Studiemateriaal
Afhankelijk van gekozen thematiek en plan.

Wijze van beoordeling
Student rondt af met een presentatie of verslag van een presentatie of activiteit.
Student evalueert zichzelf en beschrijft wat hij geleerd heeft en wat hij nog moet leren.

Beoordelingscriteria
Zelfevaluatie.

Delen