Periode, duur
Jaar 1, blok 1.1- 2.3
De lessen zijn verweven in andere lesprogramma’s
Studiebelasting
50 lesuren + 5 uren zelfstudie
Bijdrage aan de competenties
Zie competentiematrix SCE
Inhoud
Het verkennen en experimenteren met de meest uiteenlopende materialen.
Concrete leerdoelen
- De student ontwikkelt een basiskennis die leidt tot de juiste keuzes voor een goed resultaat in -de uitvoering van-de eigen ontwerpen.
- De student raakt gemotiveerd om ook zelf onderzoek te doen in het gebruik van verschillende materialen en technieken.
Gebruikte werkvorm
Praktijklessen in decor atelier.
Werkbezoeken naar verschillende bedrijven en ateliers.
Gesprekken, documentatie en onderzoek materialen in LAB.
Bespreken en werken aan opdrachten die aanvulling en uitbreiding vormen op de hoofd ontwerp opdrachten.
Studiemateriaal
DMC, eigen beeldmateriaal, foto's
Het eerste jaar ligt het accent op de volgende onderwerpen
- Verkennen van materialen, proeven, ruiken, voelen, kijken.
- De oorsprong van materialen leren kennen
- De toepassingsmogelijkheden van materialen leren kennen
- Verzamelen en ordenen van informatie
- Verrijking van de verschillende ontwerp opdrachten
- DMC opdrachten worden toegepast op- en gedistilleerd uit- de hoofd ontwerp opdrachten.
Het tweede jaar ligt het accent op de volgende onderwerpen
- Verdieping van materiaal kennis.
- Technische behandeling van materialen
- Verdieping constructie kennis
- Verzamlen en en ordenen van informatie
- Verrijking van de verschillende ontwerp opdrachten
- DMC opdrachten worden gebruikt om specifieke kennis op te doen n.a.v. het individuele ontwerp plan.
Wijze van toetsing
De beoordeling van de verschillende DMC componenten wordt gebaseerd op je aanwezigheid, inzet, onderzoek en documentatie van materialen.
Opmerkingen
Je zult begeleid worden door een groep docenten en experts op de verschillende locaties. Aanspreekpunt voor vragen over DMC is Danielle Schilling. danielle@waterproofdesign.nl