Periode, duur
jaar 3, blok 3 t/m 5
Studiebelasting
14 lesuren + 14 uren zelfstudie
Bijdrage aan de competenties
Zie competentiematrix SCE
Inhoud
Een PLP (Personal Learning Portfolio) is een systeem waarbij een gepersonaliseerd raamwerk voor leren wordt gecreëerd, dat afgestemd is op iemands doelen en belangen. Het maken en toepassen van een PLP is voor een scenograaf van groot belang omdat zij bij het vervaardigen van kunst geen regels van anderen naleven, want die regels maken zij zelf. Als zij bekend zijn met hun persoonlijk PLP is het mogelijk om van daaruit hun eigen leerproces in het vierde jaar te ontwerpen en met argumentatie te onderbouwen.
In de lessen werken we aan feedback, zelfanalyse en het leren verwoorden van beiden, waarbij gebruik wordt gemaakt van rubrics en het feedbackformat van DasArts (nu DAS Theater). Op deze manier leren studenten zichzelf te analyseren en woorden te geven aan wat voor scenograaf ze zijn.
Concrete leerdoelen
Het formuleren van doelen en belangen voor het 4e jaar.
Gebruikte werkvorm
Huiswerk, Groepslessen, Peer tot Peer opdrachten, individuele feedback, eindpresentatie pecha Kucha van het PLP en het afstudeerplan voor het vierde jaar en een evaluatie waar gebruik wordt gemaakt van rubrics.
Studiemateriaal
-
Wijze van toetsing
Aanwezigheid en inzet
Beoordelingscriteria
Aanwezigheid