Periode, duur 
Jaar 1, 1ste semester, 4 lessen van 1,5 uur 

Studiebelasting 
6 uur contacttijd en 6 uur zelfstudie 

Bijdrage aan de competenties
2.1.; 2.2.; 2.3.; 2.5.; 
 

Inhoud
In deze module verkennen we het docentschap en de connectie tussen onderwijs en kunstonderwijs. De ontwikkeling van het signatuur als pedagoog/ kunstenaar staat hierbij centraal.
 

We starten met een verkenning van onze eigen ervaringen binnen het onderwijs dat we zelf hebben gevolgd. We bekijken wat die ervaringen ons kunnen leren over het pedagogische domein.  Daarna zoomen we uit naar het onderwijs in deze tijd en bekijken we verschillende visies op onderwijs en vertalen we die samen naar didactisch en pedagogisch handelen binnen het vak van de kunstdocent/theaterdocent. 

Leerdoelen 

  1. De student kan bronnen koppelen aan eigen ervaringen en de eigen visie op onderwijs 

  2. De student kan op basis van eigen fascinatie en ambitie diens ideale onderwijsomgeving ontwerpen en hier woorden aan geven 

  3. De student kan de kern van een pedagogische bron, mondeling overdragen aan jaargenoten 

Studiemateriaal
Sir Ken Robinson: Changing education paradigms

Japanse levenslessen

Wijze van beoordeling 
Indien de student minimaal 90% van de lestijd aanwezig is geweest en alle opdrachten heeft gedaan, ontvangt de student  feedback/ feedforward van de docent’. 

Criteria 
Beoordelingscriteria KAOS Pilot peer- evaluatie, Learning stretch KAOS Pilot

Delen