Periode, duur
Jaar 1 en 2, 2de semester
Studiebelasting
Zelfstudie10 uur
Bijdrage aan de competenties
2.1,2.2,2.3,2.4,2.5,3.2, 3.3, 5.2,5.3,5.4,5.5,.5.6
Inhoud
Binnen deze module leer onderzoeken we de toepasbaarheid van verschillende theoriën m.b.t. differentiatie in het onderwijs en passen we deze in de praktijk toe in het theateronderwijs. Leerstijlen, Meervoudige intelligentie en Adaptief onderwijs worden besproken en onderzocht. Daarna worden kenmerken vanuit de theorieën toegepast binnen verschillende praktijkcontexten. Tenslotte wisselen we uit wat daarin werd ervaren en wat de bijdrage kan zijn van de theorieën aan differentiatie in het theateronderwijs.
Leerdoelen
De student kan verschillende theorieën toepassen in de praktijk
De student kan eenvoudig praktijkonderzoek m.b.t. differentiatie in het theateronderwijs
Werkvormen
College, (praktijk) onderzoek
Studiemateriaal
http://www.mauricevanwerkhooven.nl/wp-content/uploads/2014/12/Krachtig-leren-20-voorbeelden.pdf
Kolb, Gardner, Adaptief onderwijs
Wijze van beoordeling
Indien minimaal 90 % aanwezig en alle verplichtingen heeft gedaan ontvangt de student feedback en feedforward op basis van de criteria.
Criteria
De student kan theorie m.b.t. differentiatie verwerken binnen een lesontwerp
De student kan eenvoudig praktijkonderzoek verrichten