Periode, duur
Jaar 1, 2de semester, 3 lessen van 1,5 
uur
 

Studiebelasting
Contacttijd 4,5 uur/zelfwerktijd 4,5 uur
 

Bijdrage aan de competenties 
2.1,2.2,2.3,
 

Inhoud
In
 deze korte lessenserie maak je kennis met een theoretische manier van kijken en beschrijven van de verbeelding bij kinderen en jongeren. We kijken wat voor plek Verbeeldingskracht inneemt in de ontwikkeling van een kind en hoe verbeelding de basis is voor 'making sense of the world'. En dat ieder dat uiteraard op unieke wijze doet. De theoretische kennis passen wij toe in het ontwerpen van een lesonderdeel voor kinderen en jongeren binnen het PO/VO traject.  
 

Leerdoelen
De student kan theoretische kennis over verbeelding bij kinderen/jongeren toepassen in een lesopzet 
 

Werkvormen
Presenteren, interactieve lezing, schrijf / maakopdracht  

Studiemateriaal
Papers rondom verbeelding 

Wijze van beoordeling
Indien de student minimaal 90% van de lestijd aanwezig is geweest en aan alle opdrachten heeft voldaan, ontvangt de 
student  feedback/ feedforward van de docent .
 

Criteria
De student 
kan de theoretische kennis over verbeelding bij kinderen en jongeren toepassen in een lesopzet.
 

Delen