Periode, duur
Jaar 1, 2de semester, 3 lessen van 1,5 uur
Studiebelasting
Contacttijd 4,5 uur/zelfwerktijd 4,5 uur
Bijdrage aan de competenties
2.1,2.2,2.3,
Inhoud
In deze korte lessenserie maak je kennis met een theoretische manier van kijken en beschrijven van de verbeelding bij kinderen en jongeren. We kijken wat voor plek Verbeeldingskracht inneemt in de ontwikkeling van een kind en hoe verbeelding de basis is voor 'making sense of the world'. En dat ieder dat uiteraard op unieke wijze doet. De theoretische kennis passen wij toe in het ontwerpen van een lesonderdeel voor kinderen en jongeren binnen het PO/VO traject.
Leerdoelen
De student kan theoretische kennis over verbeelding bij kinderen/jongeren toepassen in een lesopzet
Werkvormen
Presenteren, interactieve lezing, schrijf / maakopdracht
Studiemateriaal
Papers rondom verbeelding
Wijze van beoordeling
Indien de student minimaal 90% van de lestijd aanwezig is geweest en aan alle opdrachten heeft voldaan, ontvangt de student feedback/ feedforward van de docent .
Criteria
De student kan de theoretische kennis over verbeelding bij kinderen en jongeren toepassen in een lesopzet.