Periode, duur
Jaar 2, semester 1
Inhoud
Korte herhaling van de basisbegrippen van technische en materiële vormgeving. Vanuit eigen fascinatie/thema onderzoeken vanuit de ruimtelijke disciplines zoals; licht, geluid, objecten, kostuum en materiële vormgeving. Het verdiepen van de ‘open’ blik, echt leren kijken naar dat wat er tijdens je onderzoek ontstaat. Contrasten opzoeken binnen de theatrale ruimte en deze inzetten in een korte dramaturgie/montage. En als laatste deze interdisciplinaire manier van onderzoeken/maken verbinden met het eindwerk.
Leerdoelen
De student kan:
- Kijken naar de werking van licht, geluid en decor binnen de theatrale ruimte.
- Vanuit de intuïtie associatief maken op de vloer en benoemen wat er ontstaat en hoe de ruimtelijke disciplines werken.
- Zelf een eigen lichtplan bedenken.
- Geluid en muziek inzetten in een theatrale vertelling.
- De vertellende kracht van de ruimte inzetten in het eigen maken.
Werkvorm
Vloeropdrachten, onderzoek en maken.
Wijze van beoordeling
Indien aanwezigheid (90%) en alle opdrachten gedaan ontvangt de student mondelinge feedback van de docent
Criteria
De student kan de opgedane kennis zelfstandig toepassen binnen een eenvoudige opdracht.