Periode, duur 
Jaar  1 en 2, 2de semester

Studiebelasting
Zelfstudie10 uur


Bijdrage aan de competenties  
2.1,2.2,2.3,2.4,2.5,3.2, 3.3, 5.2,5.3,5.4,5.5,.5.6

Inhoud
Binnen deze module leer onderzoeken we de toepasbaarheid van verschillende theoriën m.b.t. differentiatie in het onderwijs en passen we deze in de praktijk toe in het theateronderwijs. Leerstijlen, Meervoudige intelligentie en Adaptief onderwijs worden besproken en onderzocht. Daarna worden kenmerken vanuit de theorieën toegepast binnen verschillende praktijkcontexten. Tenslotte wisselen we uit wat daarin werd ervaren en wat de bijdrage kan zijn van de theorieën aan differentiatie in het theateronderwijs.

Leerdoelen
De student kan verschillende theorieën toepassen in de praktijk
De student kan eenvoudig praktijkonderzoek m.b.t. differentiatie in het theateronderwijs

Werkvormen
College, (praktijk) onderzoek

Studiemateriaal
http://www.mauricevanwerkhooven.nl/wp-content/uploads/2014/12/Krachtig-leren-20-voorbeelden.pdf
Kolb, Gardner, Adaptief onderwijs


Wijze van beoordeling 
Indien minimaal 90 % aanwezig en alle verplichtingen heeft gedaan ontvangt de student feedback en feedforward op basis van de criteria. 


Criteria
De student kan theorie m.b.t. differentiatie verwerken binnen een lesontwerp
De student kan eenvoudig praktijkonderzoek verrichten

 

 

Delen