Periode, duur
Jaar 2, semester 2, 8 weken
, 8 bijeenkomsten, 2 weekenden
 

Studiebelasting
73,5 contacturen en 10 uur zelfstudie 

Bijdrage aan competenties
1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 2.1, 2.3, 2.4, 3.1, 3.2, 3.3, 5.1, 
5.6, 
 

Inhoud 
In dit blok werken we toe naar een korte etude, waarin spelcoaching en artistiek concept met elkaar verbonden worden. Uitgangspunt voor het maken wordt een voor theater geschreven tekst, met focus op spel en ruimte. Daarnaast komt licht halverwege het traject als vormgevend element erbij. Het blok wordt geleid door Hanna Timmers, ondersteund door Cecile Heuer en voor licht Erik Gramberg.  Er zijn twee presentatiemomenten: een tussenpresentatie en een eindpresentatie (beide intern). 

Leerdoelen 
De student:  

1. Kan een theatertekst lezen, zich eigen maken, en op de vloer, vanuit eigen signatuur, leven inblazen 

2. Een concept formuleren met betrekking tot het spelen van de tekst, daarin aangegeven hoe spelmatig en ruimtelijk aan de slag te gaan 

3. Kan spel genereren en spelers verder coachen in het spel dat aangeboden wordt door de speler(s). 

4. Kan idee, ruimte, spel en licht met elkaar verbinden tot een korte theatrale etude, die iets verteld. 

5. De student heeft een open leerhouding en staat open voor aanwijzingen en suggesties. 

Werkvorm 
Concept opdrachten, maakopdrachten, speloefeningen op de vloer, werken met spelers van buiten, zelfstandig werken & presenteren  

Wijze van beoordeling 
Aanwezigheid (90%) en aan alle opdrachten heeft gedaan 

Beoordelingscriteria 

  • tekstbegrip 
  • concept maken maken / spel 
  • spelcaching  
  • inzet van spel, ruimte, tekst en de verbinding daar tussen (etude in geheel) 
  • werkhouding 
  • leerhouding  

 

Deze module is het vervolg op de modules Maken vanuit bronnen en Van Concept naar Vloer uit jaar 1. Het is verbonden met de pedagogische en artistieke competenties die ook terugkomen in het eindwerk 

  

Delen