Periode, duur
Jaar 2, semester 2, 5 lessen x 2 uur
Studiebelasting
Contacttijd 15
Zelfstudie 4
Bijdrage aan de competenties
1.1,1.2,1.3,1.4, 2.1, 2.2, 2.5
Inhoud
Speltraining waarbij de focus ligt op tekst, tekstgebruik en tekst regie
Leerdoelen
De student:
- kan tekst analyseren.
- kan op basis van een tekst een speelstijl kiezen en deze onderzoeken op de vloer
- kan verschillende methodieken toepassen ten aanzien van de tekstbehandeling om zo het gewenste spel te bereiken.
Werkvorm(en)
Instructie/ theorieoverdracht/ maakopdrachten, oefeningen op de vloer ( met ongetrainde spelers) / praktijkopdrachten
Wijze van beoordeling
Aanwezigheid (90%)
Criteria
- De student kan op basis van een tekstbron een korte theatrale presentatie maken
- De student kan verschillende methodieken toepassen ten aanzien van de tekstbehandeling