Periode, duur 
Jaar 2, semester 2, 5 lessen x 2 uur

Studiebelasting 
Contacttijd 15   
Zelfstudie 4

Bijdrage aan de competenties 
1.1,1.2,1.3,1.4, 2.1, 2.2, 2.5 

Inhoud 
Speltraining waarbij de focus ligt op tekst, tekstgebruik en tekst regie 

Leerdoelen 
De student: 

  • kan tekst analyseren. 
  • kan op basis van een tekst een speelstijl kiezen en deze onderzoeken op de vloer 
  • kan verschillende methodieken toepassen ten aanzien van de tekstbehandeling om zo het gewenste spel te bereiken. 

Werkvorm(en) 
Instructie/ theorieoverdracht/ maakopdrachten, oefeningen op de vloer ( met ongetrainde spelers) / praktijkopdrachten 

Wijze van beoordeling 
Aanwezigheid (90%) 

Criteria 

  • De student kan op basis van een tekstbron een korte theatrale presentatie maken 
  • De student kan verschillende methodieken toepassen ten aanzien van de tekstbehandeling 
Delen