Periode, duur
Doorlopende leerlijn gedurende de gehele opleiding
Studiebelasting
10 -20 uur per jaar
Bijdrage aan de competenties
1.1.; 1.4.; 1.5.; 3.1.; 3.2.; 4.3.; 6.4.
Op basis van de gekozen inhoud zijn verschillende indicatoren van toepassing
Inhoud
Per studieblok schrijft de student minimaal 2 vakinhoudelijke blogs en deelt deze op leerpodium. Een blog is gekoppeld aan het projectonderwijs van dat blok, de ander is gekoppeld aan het eigen P.O.P. Met het schrijven van blogs is er binnen het onderwijs ruimte om te werken aan het communiceren van de visie van de student. De medestudenten van de mentorgroepen en de betreffende docenten van het betreffende blok reageren via leerpodium inhoudelijk op de blogs. Op de blogs gekoppeld aan het P.O.P. wordt gereageerd door de kunst en theorie-docent of een specifieke docent, afhankelijk van het onderwerp.
Zowel tijdens het blok ‘Creatorschap: van binnen naar buiten’ in het eerste jaar als tijdens het Eindwerk als afsluiting van de opleiding houdt de student een digitaal logboek bij op Leerpodium. Dit logboek is een weerslag van diens ontwikkeling en onderzoek tijdens deze periode. Het leert de student om een onderzoek transparant te maken, om tijdens het onderzoek te reflecteren op diens onderzoek en om anderen bij het onderzoek te betrekken.
Leerdoelen
De student kan social media inzetten ten behoeve van het uitdragen van de visie op het vak van de theaterdocent/maker
De student kan vakgerelateerde blogs schrijven die een beeld geven van de visie en die gericht zijn op de communicatie met andere professionals
De student kan een digitaal logboek zodanig opzetten dat het communiceert met de andere studenten en docenten
De student kan een "community" creëren rondom onderwerpen die de student van belang vindt
De student kan een learning community creëren met elkaar als leden van de community Theaterdocent Verkort.
Werkvormen
Vaardigheden voor het schrijven van blogs en het opzetten van een digitaal logboek worden aangeboden tijdens het fundament.
De blogs en logboeken zijn een integraal onderdeel van het onderwijs waarvan het onderdeel van is.
Wijze van beoordeling
De student ontvangt reacties op zijn blogs en logboeken vanuit verschillende leden van de gemeenschap.Daarnaast ontvangt de student op het blog dat gekoppeld is aan het P.O.P, een inhoudelijke reactie van een docent of iemand uit het netwerk van de opleiding met relevante expertise.
Criteria
Je schrijft minimaal 2 blogs per blok geschreven, je reageert minimaal op blogs van medestudenten in de mentorgroep.
Je hebt je logboek bijgehouden over het onderzoek in jaar 1 en tijdens het eindwerk