Periode, duur
doorlopende leerlijn gedurende gehele opleiding


Studiebelasting
Contacttijd: 10 uur begeleiding 
Zelfstudie: 20 uur voor het opstellen van de POP/ wisselende investering in uren voor uitvoeren van het POP 

Bijdrage aan de competenties
6.1
6.26.3; 6.46.56.6. 

Daarnaast kunnen a
fhankelijk van de inhoud van het POPverschillende competenties aan bod komen.

Inhoud
Het Persoonlijk OntwikkelPad ontstaat doordat de student de feedback en eigen reflectie omzet in ontwikkelpunten die vervolgens worden uitgewerkt in acties. Het POP stelt de student in staat om het programma, de praktijk en onbenutte kansen binnen het onderwijs, in te zetten voor het eigen individuele leren. Door focus en/of verdieping, verbreding en/of nadruk aan te brengen of door programmaonderdelen toe te voegen, ontstaat een onderwijsprogramma dat recht doet aan het niveau van de student binnen de verschillende competenties van het vak. Eigenaarschap van de student voor de eigen ontwikkeling staat centraal binnen het POP.
Daarnaast ontstaat er gedurende de studie een 
diepgaand inzicht in het eigen leren. Dit laatste sluit aan bij competentie die de opleiding heeft toegevoegd aan de competentieset: Het leren leren. Daarnaast biedt het de student inzicht in het leren van anderen, de processen die ermee gepaard gaan en de stappen die gezet moeten worden om het leerproces vruchtbaar te maken.
 

Leerdoelen 

  • De student kan aangeven wat nodig is voor diens ontwikkeling 

  • De student kan feedback omzetten in ontwikkelpunten 

  • De student kan ontwikkelpunten omzetten in acties 

  • De student neemt verantwoordelijkheid voor het eigen leren door actief het P.O.P.  vorm te geven 

  • De student kan eigen onderwijsprogramma ontwikkelen op basis van een vraag  

Werkvorm(en)
Opstellen van het POPin beeld en tekst, verwerkingsopdracht m.b.t. feedback en reflectie.  

Studiemateriaal
Zeer divers, afhankelijk van het P.O.P van de individuele student
.

Wijze van beoordeling
Student ontvangt op iedere versie van de POP feedback op basis van de criteria. 
 

Criteria

  1. De student kan de eigen reflectie en de input vanuit de opleiding integreren in een samenhangend verhaal 
  2. De student kan de eigen reflectie en input vanuit de opleiding omzetten in ontwikkelpunten 
  3. De student kan ontwikkelpunten omzetten in concrete acties 
  4. De student kan een realistische planning maken  

 

Delen