Trainingsrooster: Het trainen van het ambacht; de gereedschapskist van de performer, maar geen doel op zich.
In dit programma staan de trainingen centraal:
9.00 - 10.15 uur altijd beweging, soms zang
Op 2 dagen in de week: spreken, zingen, liedperfoming, context en research en elementaire speltrainingen
De inhoud en didactiek van een vak dicteert de groepsgrootte. Bij beweging zijn de groepen vaak groter. Andere lessen worden in halve groepen gegeven, soms groepjes van 4 à 5, soms individueel. De trainingen worden inhoudelijk (waar mogelijk) afgestemd op het kernproject van het middagprogramma. Hiermee ontstaat voor de student een coherent programma dat docenten aanspoort om de lesinhoud op elkaar af te stemmen.
14.15 - 17.00 uur middagproject
Woensdag: zang, muziek, ondernemerschap en context
Studenten uit 2e, 3e en 4e jaar volgen individuele zanglessen en vakken om zich te verdiepen zoals: schrijven, compositie, instrument bespelen, extra ensemble zang, solfège, spraak of tekstanalyse.
Tot slot zijn er lessen innovatie &ondernemerschap voor het 2e en 3e jaar die gaan over het opzetten van een gezonde beroepspraktijk. Er worden inspirerende gasten uit de praktijk uitgenodigd, skills getraind die inzicht geven in de eigen waarde(n). Er wordt bewustzijn gecreëerd over hoe het werkveld in elkaar zit en de nieuwste ontwikkelingen en (kunst)vormen worden bestudeerd. Daarnaast komen fondsen, contracten, begrotingen en (auteurs)rechten aan bod en ook de ethische aspecten van het vak worden in heldere casussen met elkaar bediscussieerd.