Periode, duur
Jaar 1, 1e semester
Studiebelasting
Contacturen: 55 uur, 5 weken - zelfstudie: 0
Competenties: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.6, 3.3, 3.5, 5.1
Inhoud
Een specifieke ruimte/locatie is het startpunt van dit project. Gebaseerd op onderzoek van die ruimte wordt vanuit verschillende disciplines materiaal gemaakt. Dat wordt gedaan vanuit beweging/dans, stem/zang, geluid (maken van soundscapes) en spel.
Uit dit materiaal wordt vervolgens een thema gedestilleerd, wat samen met een ruimtelijke dramaturgie de basis vormt voor het maken van een montage.
Leerdoelen
- De student kan een ruimte onderzoeken als speler en maker vanuit disciplines geluid, zang/stem, beweging/dans en spel
- De student kan uit dit materiaal een thema destilleren
- De student kan het materiaal ontwikkelen
- De student kan gebruik makend van dramaturgie van de ruimte en het thema tot een montage komen
Beoordelingscriteria
- De student heeft een productieve werkhouding (‘ja’ energie, overgave, onderzoekend, nieuwsgierig) en staat open voor het werken vanuit verschillende disciplines.
- De student kan benoemen wat er aan theatraal materiaal ontstaat, zowel feitelijk als qua interpretatie.
- De student kan de werking van het lichaam in (relatie tot) de ruimte als speler aanvoelen en als maker inzetten.
- De student kan vanuit de rol van speler mee denken en mee maken.
- De student toont inzicht in de werkwijze en eigen ontwikkeling door een zelfevaluatie.
Samenhang overige projecten
Dit project hangt samen met de trainingen zang en dans, die eerder los getraind worden en nu opgenomen in het maakproces. Daarnaast vormt het een lijn met interdisciplinaire projecten, waarin het werken vanuit de ruimte en vormgeving centraal staat, en studenten steeds meer de techniek van monteren (vanuit beeld, ruimte en betekenis) eigen maken.