Download hier de competentiematrix 1. Creërend vermogen De student maakt betekenisvol theatraal werk waarin de persoonlijke artistieke visie en ambitie zichtbaar zijn. a. De student onderzoekt de eigen fascinatie en ideëen, en vertaalt deze in artistieke uitgangspunten en…
jaar 4 - de zelfstandige ontwerper Afstudeerplan In het vierde jaar schrijft de student een afstudeerplan en werkt de student zelfstandig aan een of meerdere voorstellingen / producties. De student werkt daarin samen met afstuderende studenten van de verschillende andere…
Jaar 2 montage - de mens in ruimte en tijd De persoonlijke groei van de student wordt verder ontwikkeld. Zowel beeldende, vakmatige als samenwerkende kwaliteiten krijgen aandacht via het thema ‘mens, ruimte en tijd’ en via de verkenning van ‘filosofie van de kunst’. Aan de…
Jaar 1 - waarnemen / verkennen van het landschap Het eerste jaar van de opleiding is de propedeuse. Het doel van de propedeusefase is een wederzijdse oriëntatie. De studenten kunnen zich oriënteren op het vakgebied en anderzijds hebben docenten de gelegenheid te beoordelen…
Jaar 3 - persoonlijk makerschap Het derde jaar staat voor de helft in het teken van externe stage. Deze stage is een cruciaal moment in de ontwikkeling van de student. De stage(s) is een plek waar - dicht bij de eigen zoektocht, fascinatie en talent- de student kan…
docenten / gastdocenten De opleiding Scenografie kent kleine studenten groepen met een intensieve persoonlijke begeleiding. De docenten en coaches zijn professionals op het gebied van de podiumkunsten. De artistieke leiding van de opleiding ligt in handen van Bart Visser.…
Competentie 1 - Artistiek: De theaterdocent heeft een coherente artistieke visie van waaruit hij artistieke processen en producten realiseert, waarmee hij lerende inspireert en begeleidt in hun persoonlijke artistieke ontwikkeling. Competentie 2 - Pedagogisch didactisch: De…