Gedurende de hele studie is er sprake van feedback en feedforward die gericht is op het ondersteunen van de student  in diens leren. Daarvoor gebruiken we digitale instrumenten (zoals de Dialoogrubric) waarbij zowel de student als de docent reflecteert op de ontwikkeling van de student op de verschillen leer- en ontwikkelingslijnen. We organiseren Dialoogtafels waarin de student en de docent in gesprek gaan over hun reflecties en eventuele verschillende daartussen (Mind the Gap). De student maakt gedurende het jaar diens ontwikkeling transparant door middel van De Cirkel, een digitaal instrument waarbinnen de student diens proces documenteert en vanuit een onderzoekende houding verbanden legt tussen het curriculum, de leer- en ontwikkelingslijnen en diens eigen ontwikkeling.

Een keer per half jaar organiseren we een Integrale Beoordelingsvergadering. Als de student 90% van het programma heeft gevolgd en alle verplichte opdrachten heeft afgerond  kan de student worden beoordeeld door het docententeam. In de integrale beoordelingsvergadering bespreken we de ontwikkeling van de student en hoe die ontwikkeling zich verhoudt tot de boog van de vier jaar durende studie.

De student start de Integrale Beoordelingsvergadering met een Plaatsbepaling. Binnen de Plaatsbepaling deelt de student, op basis van teksten en beelden uit de cirkel, diens ontwikkeling aan de hand van de leer en ontwikkelingslijnen. De Plaatsbepaling neemt door de jaren heen een steeds belangrijkere plek in binnen de studiereis van de student. De laatste plaatsbepaling is De Staat. Daarmee sluit de student de eindwerkfase af en geeft de student de gemeenschap van Theaterdocent een blik op diens toekomstige praktijk en ambities.

Na de eerste beoordelingsvergadering in het eerste jaar (januari) als na de tweede integrale beoordeling (juni bestaat de mogelijkheid dat de student een officiële waarschuwing krijgt voor een mogelijk NBSA (negatief bindend studieadvies). De waarschuwing wordt gegeven als de vergadering twijfelt aan de geschiktheid van de student voor de studie en het beroep
 

Delen