Een samenwerking met de opleiding Mime 

Periode en studiebelasting  
semester 2, week 3 t/m 7 (middagen), 12 contacturen en 10 uur zelfstudie per week  
  
Bijdrage aan de competenties  
Creatie (1 t/m 7) reflectie (1 t/m 5) ontwikkeling (1 t/m 4) communicatie (1 t/m 5) samenwerken (1 t/m 7)  
  
Inhoud  
Theatermaker Suzan Boogaerdt  begeleidt in dit blok zowel de regisseurs als de mimers. Onderwerp en thema worden door de studenten samen gekozen. Hoe start de regisseur een repetitie(proces) zonder vooruitgedacht concept? Hoe repeteer je vanuit improvisatie en energie? Hoe zetten speler én regisseur hun lichaam in tijdens de repetities? Hoe werkt een regisseur met mimers en andersom? Wat doen beiden over en weer met aanwijzingen en aanbod? Hoe werk je vanuit complementariteit gelijkwaardig met elkaar samen en welke woorden heb je hiervoor nodig? De docent begeleidt dit zoeken naar het ideale werkproces. Gezamenlijk komen regisseurs en spelers tot het kiezen van vormen voor inhoud, of werken zij juist andersom: van vorm naar inhoud. 

Leerdoelen  
De student:  

  1. leert samenwerken met mimers (spelers/makers);  

  2. experimenteert met andere vormen en processen om tot materiaal te komen;  

  3. speelt met vorm en inhoud; 

  4. leert wat lichamelijkheid in een ruimte inhoudt, zowel voor de speler als voor zichzelf.   

  
Werkvormen  
Er wordt intensief op de vloer gewerkt. De studenten kijken ook bij elkaar in de repetitie. Er is geen openbare presentatie; het gaat in dit blok om het zoeken en werken, niet om een eindproduct.  
  
Wijze van toetsing  
Toetsing vindt  plaats door evaluatie van het werkproces en peer-assessment.

Delen