Een samenwerking met IDlab en Immersive Media van de Filmacademie 

Periode en studiebelasting 
semester 2 / week 12 t/m 16 (fulltime), 20 contacturen per week en 20 uur zelfstudie  

Bijdrage aan de competenties 
Creatie (1 t/m 7) reflectie (1 t/m 5) ontwikkeling (1 t/m 4) communicatie (1 t/m 5) samenwerken (1 t/m 7) 


Inhoud 
In dit blok gaan de studenten aan de slag met Virtual Reality en/of Immersive Media. In de eerste week zullen de studenten door middel van verschillende workshops dit nieuwe medium leren begrijpen en gebruiken. Hoe werkt het, wat kan je ermee, wat heb je nodig, wat zijn de beperkingen? Waarin verschilt het werken met dit medium van theater en wat zijn de overeenkomsten? Centraal staat de vraag: hoe vertel je in een heel ander medium een verhaal – hoe benader je dan jouw visie op theatraliteit, op het vertellen van een verhaal? In de weken die daarop volgen zullen de studenten toewerken naar het opnemen, editen en in een theatrale presentatie tentoonstellen van een eigen productie. De uitdaging is daarbij de VR te combineren met live performance. Elke regiestudent wordt gekoppeld aan een student van de Filmacademie. 
  
Leerdoelen 
De student: 

  1. begrijpt wat VR / IM is en hoe je het (als regisseur) kunt gebruiken; 
  2. kent de verschillende mogelijkheden en toepassingen van VR / IM; 
  3. kan VR / IM toepassen in eigen werk.

 
Werkvormen 
Workshops, opdrachten en het maken van een eigen productie. 

Wijze van toetsing 

Er wordt toegewerkt naar een publieke presentatie, waarbij het werkproces nadrukkelijk wordt meegenomen in de evaluatie.
 

Delen