Tweemaal per jaar (eind van semester) vindt er een integrale beoordelingsvergadering plaats.

Vakbeoordelingen
Docent en student beschrijven vóór de vergadering onafhankelijk van elkaar:

  • De lesstof,
  • Wat de student geleerd heeft en
  • Wat de student nog moet leren.

In de laatste les, voordat de beoordelingsvergadering plaats vindt, lezen student en docent de evaluatie aan elkaar voor. Vervolgens worden verschillen of overeenkomsten besproken.
Kernwoorden van dit gesprek worden genoteerd onder het kopje MIND THE GAP op het evaluatieformulier van de docent.
Zo worden verschillen van inzicht zichtbaar. Het is een belangrijk instrument in de ontwikkeling van student én docent.  De docent krijgt inzicht in wat de student niet begrijpt of anders ervaart.
Met deze informatie gaat de docent de vergadering in.

Terugkoppeling vergadering
De mentor bespreekt de resultaten van de vergadering met zijn (buddy) studenten.

Feedback: hot chair. Student- student
Zicht krijgen op eigen gedrag is een motor voor ontwikkeling. Studenten kunnen een rijke bron van informatie zijn voor hun collega studenten. Ze zien elkaar vaak scherp omdat zij alle lessen, repetities en presentaties samen werken. Via de Hot Chair leren studenten elkaar feedback geven. Dit gebeurt halverwege en aan het einde van een blok. De student die de feedback krijgt zit op de spreekwoordelijke ‘Hot Chair’. Iedere medestudent geeft feedback in een strakke vorm via 2 zinnen:
1. “….concreet gedrag van de student….” was behulpzaam voor het werken, repeteren of presenteren van de groep of het proces.
2. Wat ik meer zou willen zien is “…..gedrag benoemen…”. Of ik gun je dat…..
Een medestudent schrijft alle feedback op voor de student op de Hot Chair.
Aan het eind van een blok of proces is een docent aanwezig en luistert en schrijft mee.

Voor verdere informatie over toetsen en beoordelen klik hier

Delen