Periode  
jaar 1, semester 1, 6 weken

Studiebelasting    
Contacturen: 3 uur per week (2 uur bouwtijd, 1 uur presenteren)

Bijdrage aan de competenties   
Creërend vermogen, ambachtelijk vermogen, communicatief vermogen

Inhoud   
Om de lessen goed en interessant te laten verlopen is het zaak de opdrachten goed voor te bereiden. Dus zorg voor een plan en waar nodig objecten.
Les 1 Gebruik twee lichtbronnen om een contrast te maken.
Les 2 Neem iets mee wat je dierbaar is en belicht dat zodat duidelijk wordt waarom het je dierbaar is. Geen kleur.
Les 3 Eindelijk kleur. Neem een kleurrijk object mee en belicht dit zo, met kleur, dat het object deformeert.
Les 4 Wie ben ik. Maak een belichting waarin je zelf centraal staat. Laat iets van je zelf zien d.m.v. licht.
Les 5 Licht en beweging. Maak een object waarin licht en beweging centraal staat.
Les 6 Vrije opdracht. Maak een theatrale belichting. Het moet uit minstens twee beelden bestaan en aanvang, overgang en einde spelen hierin een grote rol. Eigenlijk een minivoorstelling waarin je laat zien wat je kan.

Concrete leerdoelen: 1.1; 1.2; 2.2; 2.3; 6.2 (zie overzicht competenties)

Gebruikte werkvorm(en)   
Van de studenten wordt verwacht dat ze de wekelijkse opdrachten goed en zorgvuldig voorbereiden: zonder inbreng van de studenten zijn discussies en ideeën uitwisseling zinloos.

Wijze van beoordeling
Inzet; wekelijkse opdrachten; uitgewerkte lichtconcepten


Delen