Docent
De student/regisseur heeft een mentor (naar eigen keuze), dramaturgische coaching (elk 20 uur per project) en een coach die het gesprek in de ontwerpfase tussen scenograaf en regisseur volgt.

Periode
Hang af van de student, gedurende het vierde jaar

Studiebelasting
Contacturen: 40 uur per project + coach, repetitie-uren gemiddeld 8 weken per project

Bijdrage aan de competenties
Aftoetsen van de zeven competenties

Inhoud
De studenten hebben vanuit hun COP-plan een eerste droom neergeschreven en uitgewerkt naar een hypothetische aanvraag in de buitenwereld. Vervolgens hebben zij een afstudeerplan geschreven en heeft er uitwisseling plaatsgevonden over plannen en ideeën met studenten OPP, Scenografie en D&T. Als het goed is zijn hier creative teams uit voortgekomen die met elkaar in zee gaan.
Elke student is verantwoordelijk voor de planning van zijn eigen vierde jaar in overleg met Annebeth Vlietstra (productieleider Theater). Het gaat om een voorstelling in de grote zaal, een in een middengrote zaal, b.v. voor Frascatie of een lokatie en de planning van de stage. Het jaar zit met deze drie grote projecten goed vol.
 
Leerdoelen
De student:

  1. werkt vanuit de kerngedachte het Hoe Wat Waarom Waar naar een voorstelling toe
  2. toetst de matrix voor de grote zaal
  3. beheerst de zeven competenties: creatie, ambacht, reflectie, ontwikkeling, ondernemen, communicatie, samenwerken
  4. zet de  competenties ten volle in en exploreert ze.
  5. heeft of ontwikkelt verder aan een eigen werkwijze waarmee hij/zij een eigen stempel weet te drukken op het theater.

Werkvormen
Maken van voorstellingen

Wijze van toetsing
De afstudeercommissie komt kijken en bespreekt daarna in een evaluatie-ronde het resultaat, bij goedkeuring studeert de student af na de tweede voorstelling.

 

Delen