Periode
week 15, 16, 17, 19, 20, vijf weken, de middagen
 
Studiebelasting
20 uur contact per week en 20 uur zelfstudie 

Bijdrage aan de competenties
Creatie, ambacht, reflectie, ontwikkeling, samenwerken, communicatie

Inhoud
In dit blok gaan de studenten aan de slag met Virtual Reality of eigenlijk voornamelijk met 360 video. In de eerste week zullen de studenten door middel van verschillende workshops dit nieuwe medium leren begrijpen en gebruiken. Wat is het verschil tussen VR en 360 video? Hoe werkt dit nieuwe medium? Wat kan je ermee? Wat heb je nodig? Wat zijn je beperkingen? Waarin verschilt het van theater regie? In de weken die daarop volgen zullen de studenten toewerken naar het opnemen, editen en tentoonstellen van ieder een eigen 360 videoproductie, al dan niet te vertonen in combinatie met live performance.
 
Leerdoelen
De student:

  1. begrijpt wat VR is en hoe je het (als regisseur) kunt gebruiken
  2. kent de verschillende mogelijkheden en toepassingen van VR
  3. kan VR toepassen in eigen werk

Werkvormen
Workshops, opdrachten en het maken van een eigen productie

Wijze van toetsing

  1. een presentatie voor publiek, kan op meerdere momenten
  2. evaluatie met Steven Van Watermeulen, NIkki Van Sprundel en de studenten.
  3. Nikki evalueert de regie-studenten in gesprekken een op een.

Beoordelingscriteria
Beoordeling van het eindresultaat en het proces van totstandkoming op basis van de competenties
 

 

Delen