Periode
week 45 t/m 49 en 51, zes weken, de middagen,

Studiebelasting
20 uur contacturen en 15-20 uur zelfstudie per week

Bijdrage aan de competenties
Creatie, ambacht, reflectie, ontwikkeling, samenwerken, communicatie (1,2)
 
Inhoud
Regisseren binnen de wereld van enkel geluid. Gezamenlijk wordt een thema of een tekst gezocht, bv Shakespeare, Macbeth, of Tsjechov. Er wordt een kerngedachte ontwikkeld en dan een vorm: een geluidsvorm of manier van vertellen, een kader, hoe de kerngedachte vanuit de inhoud in geluid een vorm kan krijgen. Zodat ons gehoor ons zal laten zien.
 
Leerdoelen
De student:

  1. onderzoekt wat het oplevert als een van de zintuigen wordt uitgeschakeld
  2. kan binnen deze context werken met de vragen: Wat, Waarom, Hoe, Wie en ze in dit medium tot hun recht kunt laten komen.
  3. verwerkt dit in  een presentatie

Werkvormen
Opdrachten die uitmonden in een presentatie

Wijze van toetsing

  1. een presentatie voor publiek
  2. een evaluatieronde met Steven Van Watermeulen, aanwezige docenten en Wim Selles,
  3. evaluatie met Wim Selles per student

Beoordelingscriteria
Beoordeling van het eindresultaat en het proces van totstandkoming op basis van de competenties
 
 

Delen