Periode
week 36 t/m 41, zes weken: de middagen

Studiebelasting
15 uur contacttijd en 15 uur zelfstudie per week

Bijdrage aan de competenties
Creatie (1 t/m 6) met mogelijkheid voor competentie ambacht (in geval er aan theater, film, performance, ... wordt gewerkt 1 t/m 5)

Inhoud
Het eerste blok van het tweede jaar is de wekker om wakker te worden. Iets tussen het persoonlijke en het wereldse! Kunst wordt geboren uit oorspronkelijk denken en oorspronkelijkheid ontstaat uit intuïtie, voelen en denken en steeds betere zelfkennis. Als geen ander leert het kunstenaarsduo de studenten om vanuit een kerngedachte te vertrekken. De coaches steunen de student, porren daar waar een bron wordt aangeboord en gidsen de student binnen hun bereik, hun eigen bronnen en referenties te zoeken.
Sommige studenten maken een kortfilm -hoewel ze niet kunnen editen- maar omdat kerngedachte en vorm tot regietaal leiden, kunnen de meesten zelfs met dit medium uit de voeten. Er worden films gemaakt.
 
Leerdoelen
De student:

  1. vindt (het begin van of de eerste vorm van) zijn kerngedachte
  2. verzamelt inspiratiebronnen om deze kerngedachte te voeden
  3. maakt kennis met de dramaturgische lijn: Wat, Waarom, Hoe en Waar (WWHW)
  4. vertaalt dit naar een filmpresentatie

Werkvormen
Opdrachten die leiden tot een filmpresentatie

Wijze van toetsing

  1. publieke presentatie, drie avonden,
  2. evaluatie met Steven Van Watermeulen en Quirine n Helena, soort algemene indruk,
  3. evaluatie met Quirine en Helena twee op een met de student

Beoordelingscriteria
Beoordeling van het eindresultaat en het proces van totstandkoming op basis van de competenties
 

Delen