Periode
Week 2 t/m 7, zes weken, de middagen

Studiebelasting
12 contacturen en 18 zelfstudie per week

Bijdrage aan de competenties
Creatie, ambacht, reflectie, ontwikkeling, samenwerken, communicatie

Inhoud
Francesca Lazzeri begeleidt de regisseurs en mimers in een maakblok. Onderwerp, thema wordt door de regisseurs zelf bepaald.
Francesca werkt eerst een week met de mimers, regisseurs kijken toe. Dit om te verkennen wat en hoe er met mimers kan gewerkt worden. De studenten kennen elkaar al wel doordat ze in hun eerste jaar de wereld zijn ingestuurd door Maurice Bogaerdt. Er kan vanuit verschillende modellen worden samengewerkt: de regisseur regisseert en de mimers vullen in. Of de mimers stellen zich op als makers en werken horizontaal samen met de regisseur aan het best mogelijke resultaat. Of de mimers vullen door de regisseur uitgezette opdrachten in en laten het resultaat zien, de regisseur werkt op het aangeboden materiaal verder. Of de samenwerking is een variatie op al deze mogelijkheden met bijvoorbeeld van alles wat. Het is aan de groep om hier uit te komen met elkaar. Francesca begeleidt dit zoeken naar het ideale werkproces.
Verder komen de Wat, Waarom, Hoe, Wie-vragen terug aan bod bouwend vanuit de kerngedachte die ook hier weer moet worden aangeduid en de vorm die daaruit wordt ontwikkeld wordt ook vrij snel weer grondig in vraag gesteld.
 
Leerdoelen
De student:

  1. leert samenwerken met mimers (spelers/makers)
  2. experimenteert met andere vormen en processen om tot materiaal te komen en te maken
  3. kan ook hier de WWHW vragen toepassen

Werkvormen
Opdrachten die uitmonden in een presentatie

Wijze van toetsing

  1. Een presentatie voor publiek (kan op meerdere momenten)
  2. Evaluatie met Loes van der Plight, Steven Van Watermeulen, FranSuzan Bogaerdt en de studenten van beide opleidingen.
  3. Suzan evalueert de regie-studenten in gesprekken een op een.

Beoordelingscriteria
Beoordeling van het eindresultaat en het proces van totstandkoming op basis van de competenties


Delen