Periode, duur
Jaar 1, 1ste semester, 5 dagen

Studiebelasting
Contacttijd: 40 uur
Zelfstudie: 10 uur

Bijdrage aan de competenties
5.1

Samenvatting van de inhoud
In het eerste blok draait alles om het in kaart brengen van wat de student meebrengt de opleiding in. Dit “in kaart brengen” heeft tot doel het aanleggen van een uitgebreide biografie. In de eerste vier weken van het programma wordt de biografie aangelegd. Aan het einde van deze periode wordt de biografie afgesloten met een overzicht van de leerbehoefte en de leervragen van de student en informatie over de leerbehoefte.
De biografie geeft informatie aan de student, de docent, de praktijkbegeleiders, de coach en de artistieke leiding. Hierdoor kunnen we het onderwijsprogramma beter afstemmen op de individuele behoefte van de student.
De biografie bestaat uit een aantal onderdelen:

  • professionele huis: Een opdracht die wordt gegeven in het startweekend,
  • kennis op het gebied van theater en kunstgeschiedenis
  • kennis op het gebied van techniek
  • overzicht competenties
  • overzicht kernkwaliteiten.

Leerdoelen
De student:

  1. heeft inzicht in eigen competenties
  2. kan leerdoelen formuleren
  3. kan op basis van eigen leerdoelen een plan van aanpak schrijven waarbinnen het programma binnen de school, op de praktijkplekken en in het veld wordt ingezet ten behoeve van die leerdoelen.

Werkvorm(en)
Instructie/ theorieoverdracht/ opdrachten, oefeningen op de vloer.

Wijze van beoordeling
Aanwezigheid (90%)

Beoordelingscriteria
Geen beoordeling op basis van criteria/ wel een aanwezigheid-eis.

Opmerkingen
Mapping kent een output die wordt verwerkt in tal van andere onderwijsprogramma’s.

Delen