Periode, duur
Jaar 2, semester 1, 5 weken

Studiebelasting
Contacttijd 20
Zelfstudie 10

Bijdrage aan de competenties
1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 2.1, 2.2, 2.4, 2.5, 4.1

Samenvatting van de inhoud
Het accent ligt op de ontwikkeling van de theaterpedagogische aanpak. De praktijkomgeving is een VMBO kader klas. Naar aanleiding van praktijkbezoek wordt een programma ontwikkelt en uitgevoerd.

Leerdoelen
De student:

  1. kan een lesprogramma ontwikkelen specifiek voor de doelgroep
  2. kan thema's vanuit het onderwijs integreren in het ontwerp
  3. kan het lesprogramma uitvoeren met aandacht voor verbeelding en inspiratie

Werkvorm
Instructie, theorieoverdracht, opdrachten, lesontwerp

Studiemateriaal
Diverse literatuur

Wijze van beoordeling
Aanwezigheid (90%)
Het programma-concept en het proces worden beoordeeld.

Beoordelingscriteria
Het programma-concept sluit didactisch en pedagogisch aan bij de ontwikkelingsfase van de doelgroep.
De student kan een theatrale ervaring organiseren binnen de kaders van de onderwijscontext

Opmerking
Het programma is gekoppeld aan de lessen overdracht, de praktijk opdrachten en het programma Maken in het onderwijs I

Delen