Docenten
Dramaturgen verspreid over het theaterlandschap, actief in verschillende werkvormen en bij verschillende theatergezelschappen

Periode
Om de twee jaar aan de twee eerste jaren, afhankelijk te plaatsen van de jaarkalender, 1 week

Studiebelasting
Vijf volle dagen: 40 uur contact en zelfstudie-uren

Bijdrage aan de competenties
Leren kennen van creatie, ambacht, reflectie, ontwikkeling, ondernemen, communicatie en samenwerken

Inhoud
Vrij in te vullen programma voor eerste en tweedejaars. Ieder van hen wordt gevraagd om een belangrijke dramaturg uit het veld in zijn/haar bezigheden die week te volgen en een groot diepte-interview met hem/haar te houden over zijn/haar rol in het theaterlandschap.

Leerdoelen
De student leert:

  1. de kracht van een dramaturg/dramaturgie kennen
  2. bij de terugkomst na vijf dagen uit de verschillende verslagen en of gevoerde interviews welke verschillende werkvormen er zoal bestaan
  3. leert waarvoor een dramaturg zoal kan worden ingezet
  4. leert inzien dat een dramaturg de competenties creatie, ambacht, reflectie, ontwikkeling ondernemen, communicatie en samenwerken kan helpen versterken

Werkvormen
Meelopen met een dramaturg, presentatie in de vorm van een interview, verslag, videoreportage .

Wijze van toetsing
Een presentatie van de afgelopen week voor de medestudenten en docenten, sympathisanten, dramaturgen in de vorm van een verslag, interview of videoreportage

Beoordeling
Voldaan/ niet voldaan

Delen