Periode
Week 39/40/41, drie weken, de middagen

Studiebelasting
30 uur per week, 15 uur contacturen en 15 zelfstudie
 
Bijdrage aan de competenties
Creatie (1 t/m 6), met mogelijkheid voor competentie Ambacht (in geval er aan theater, film, performance, ... wordt gewerkt: 1 t/m 5)

Inhoud
De student wordt geconfronteerd met het fenomeen ‘Wit canvas’: alles is mogelijk, hij mag maken wat hij wil, in gelijk welke vorm, iets tussen het persoonlijke en het wereldse. Het mag een performance worden, een dans, een film, VR, etc.
In begeleidende gesprekken wordt door kunstenaarsduo Quirine Racké en Helena Muskens van begin af aan gezocht naar een kerngedachte van waaruit verder gebouwd kan worden. De student wordt eens/zodra die kerngedachte gevonden is aangespoord en gemotiveerd om bronnen te zoeken - bronnen die bij het gevonden thema passen, worden ook door de begeleiders aangereikt - en een dramaturgische lijn uit te bouwen: na te denken over ‘Wat, Waarom Hoe en Waar’!
 
Leerdoelen

  1. het vinden van (het begin van of de eerste vorm van) de kerngedachte
  2. het verzamelen van inspiratiebronnen om deze kerngedachte te voeden
  3. kennismaken met de dramaturgische lijn: Wat, Waarom, Hoe en Waar (WWHW)

Werkvormen
Opdrachten die uitmonden in een presentatie

Wijze van toetsing

  1. publieke presentatie, drie avonden,
  2. evaluatie met Steven Van Watermeulen en Quirine n Helena, soort algemene indruk,
  3. evaluatie met Quirine en Helena twee op een met de student

Beoordelingscriteria
Beoordeling van het eindresultaat en het proces van totstandkoming op basis van de competenties
 

Delen