Periode, duur
Jaar 2, semester 1, 6 lessen x 2 uur

Studiebelasting
Contacttijd jaar 2 12 uur + 15 uur zelfstudie

Bijdrage aan de competenties
1.5, 4.1, 4.2, 4.4, 5.2, 5.3

Samenvatting van de inhoud
Hoe ziet het theaterlandschap eruit? Hoe heeft dit landschap zich gevormd en welke krachten hebben daaraan bijgedragen? In de reeks ‘Biografie van het theaterlandschap’ gaan studenten met elkaar aan de slag om een landkaart van het theater te schetsen. Een landkaart waarop stijlen, theatermakers en invloeden zichtbaar zijn en waar verbindingen worden gelegd tussen de verschillende variabelen. Aan de basis van deze schets ligt de eigen achtergrond en inspiratie.

Leerdoelen
De student:

  1. kan op basis van een eigen fascinatie een onderzoeksvraag formuleren.
  2. kan een eenvoudig beschrijvend onderzoek uitvoeren binnen de historische context van het theaterlandschap.

Werkvorm
Onderzoek, opdrachten, colleges

Studiemateriaal
Diverse literatuur

Wijze van beoordeling
Aanwezigheid (90%)
Criteria

Beoordelingscriteria
Het realiseren van de leerdoelen en de ontwikkeling op de competenties.

Opmerking
De lessen zijn een vervolg op de lessen Theatergeschiedenis Landschap en repertoire in jaar 1. Het onderzoek binnen het programma Biografie van het theaterlandschap in jaar 2 is het derde onderzoek dat de student uitvoert.

Delen