Titel onderdeel
Performance maken

Naam docent/begeleider
Quirine Racké en Helena Muskens

Periode, duur
Jaar 2, 3
1 blok van 6-8 weken

Studiebelasting 
30 uur per week, 15 uur zelfstudie en 15 uur begeleiding 

Bijdrage aan de competenties
Creërend 1-6, Ambacht 1-6, Onderzoek 1-5, Ontwikkeling 1-5, Ondernemen 1-5, Communicatie 1-4, Samenwerken 1-4

Inhoud
In deze periode laten we bewust de structuur van het ochtend- en middagrooster los. Daardoor is deze periode ook een confrontatie met de situatie van na het diploma. Wat doe je als er geen lesstructuur is die de dagen indeelt? Hoe onderhoud je je instrument? Hoe houd je de eigen motor aan de gang?
De student mag maken wat hij wil. Alles is mogelijk. Het mag persoonlijk of werelds, een performance, dans, film, VR.
De student ontwikkelt een concept, alleen of in samenwerking, en een eigen werkmethode. Via persoonlijke gesprekken krijgt de student feedback, bronnen en research aangereikt.
Dit leidt tot een professionele presentatie zowel inhoudelijk als technisch.

Leerdoelen 
De student:
    1. kan een concept met eigen handschrift ontwerpen
    2. kan research doen naar aanleiding van geformuleerd thema en concept
    3. kan het persoonlijke met het universele verbinden en vertalen in zijn performance
    4. kan de stappen in het proces hanteren: synopsis, inhoud beschrijven, vorm en structuur bepalen
    5. kan een performance presenteren die inhoudelijke en technisch goed is.
    6. kan zelfstandig zijn dagen indelen en zijn werk plannen.

Werkvormen
Student komt vanuit eigen fascinatie en bronnen tot materiaal. In persoonlijke gesprekken vindt verdieping en verbreding van de ideeën plaats. Student werkt naar een volledige presentatie

Studiemateriaal
Alles is mogelijk naar aanleiding van persoonlijke thematiek.

Toetsing
Een publieke presentatie en reprises. Zelfevaluatie en evaluatie door de docenten.

Beoordelingscriteria
Gedragsindicatoren behorend bij de competenties.

 

Delen