Periode, duur
Jaar 1,2,3,4 mogelijk gedurende ieder blok.

Studiebelasting
Contacturen 16 uur per week, 5-6 weken.
Zelfstudie 3-6 uur per week.

Bijdrage aan de competenties
Ambachtelijk 1,2,3,4,5,6. Creërend/ artistiek vermogen 1,2,3,4. Onderzoekend 1,2 . Ontwikkeling 1,2, 3,4. Samenwerken 1,2,3,4,5.

Inhoud
In dit blok leert de student werken onder regie van een student van de regieopleiding.
De student leert denken in het concept van de regisseur in opleiding en leert zelfstandig zijn spelaanbod hierop af te stemmen.

Leerdoelen
De student:

  • co-creeert in het concept van de regie student.
  • ontwikkelt zelfstandig zijn rol of personage
  • kan zijn spelstijl aanpassen aan de wensen van de regisseur
  • neemt verantwoordelijkheid voor zijn prestatie
  • communiceert op constructieve wijze over zijn vragen of problemen met de regisseur.

Wijze van toetsing
De studenten evalueren elkaar.
Presentatie wordt bekeken door de vakdocenten en besproken met de studenten.

Beoordelingscriteria
De gedragsindicatoren per bovengenoemde competenties.

Opmerkingen
De samenwerking tussen acteur en regisseur komt tot stand op basis van gesprekken en wederzijdse interesse. Studenten van beide opleidingen worden aangemoedigd elkaars werk te volgen en bespreken. Op basis daarvan ontstaan interessante samenwerkingen.

 

Delen